7 Kasım 2009 Cumartesi

INCOTERMS 2000 VE TAŞIMA ŞEKİLLERİ

INCOTERMS 2000 VE TAŞIMA ŞEKİLLERİ başlıklı yazı www.akreditif.biz.tr nin katkıları ile hazırlanmıştır ve alınan izin ile yayınlanmıştır.

Incoterms kavramı içerisinde en sık karşılaşılan uygulama hatalarının başında kullanılan taşıma şekline uygun bir ticari terimin tercih edilmemesi gelmektedir. Örneğin incoterms 2000'de FOB terimi satıcının teslim sorumluluğunu malların gemi küpeştisini geçmesi ile son bulmakta olduğunu belirtmektedir. Bunun anlamı FOB teriminin sadece denizyolu taşımalarında kullanılabileceğidir. Kara ve demiryolu taşımaları ile birden fazla taşıma şeklinin kullanılacağı yüklemelerde FOB teriminin tercih edilmemesi gerekmektedir. Aksi durumlarda tarafların teslim sorumluluğunun nerede başlayıp nerede bittiği belirlenememektedir.

Uygulamada en çok FOB ve CIF terimlerinin hava ve karayolu taşımalarında hatalı olarak tercih edildiği belirtilmektedir. Aşağıdaki tabloda hangi ticari terimin hangi taşıma şekli ile kullanılabileceği açıklanmıştır. Bu çalışmamın dış ticaret uygulayıcılarına yararlı olmasını umarım.


Herhangi Bir Taşıma Şekli ile

Group E

EXW Ex Works (... named place)

Group F

FCA Free Carrier (... named place)

Group C

CPT Carriage Paid To (... named place of destination)
CIP Carriage and Insurance Paid To (... named place of destination)

Group D

DAF Delivered At Frontier (... named place)
DDU Delivered Duty Unpaid (... named place of destination)
DDP Delivered Duty Paid (... named place of destination)

Sadece Denizyolu Taşımaları ile

Group F

FAS Free Alongside Ship (... named port of shipment)
FOB Free On Board (... named port of shipment)

Group C

CFR Cost and Freight (... named port of destination)
CIF Cost, Insurance and Freight (... named port of destination)

Group D

DES Delivered Ex Ship (... named port of destination)
DEQ Delivered Ex Quay (... named port of destination)


Bu yazının tüm hakları www.akreditif.biz.tr yasal sahiplerine aittir. Yazının izinsiz kopyalanması ve/veya herhangi bir iletişim vasıtası ile yayınlanması durumunda izlenecek yasal süreçlerle ilgili olarak www.akreditif.biz.tr hakları saklıdır.

5 Kasım 2009 Perşembe

DDP- Gümrük Resmi Ödenmiş Olarak Teslim


DDP- Gümrük Resmi Ödenmiş Olarak Teslim başlıklı yazımızın güncel versiyonuna www.disticaret.biz.tr adresinden ulaşabilirsiniz..

DDP ( Delivered Duty Paid) Gümrük Resmi Ödenmiş Olarak Teslim (varış yeri... olarak belirtilmek suretiyle ) teslim şekli incoterms 2000 versiyonunda D grubu teslim şekilleri içerisinde yer alan 5 ticari terimden birisidir.

DDP-Gümrük Resmi Ödenmiş Olarak Teslim Şeklinin Özellikleri:

  • DDP teslim şekli alıcı için en az sorumluluk taşıyan teslim şeklidir.
  • DDP teslim şeklinde, satıcı malları, daha önceden kararlaştırılan teslimat adresinde, ithalat işlemleri yapılmış olarak ve malları varış yerine getiren araçtan boşaltmadan alıcının emrine hazır bulundurmakla teslim yükümlülüğünü yerine getirmektedir. 
  • DDP teslim şeklinde ithalat gümrük işlemlerini satıcı yerine getirmek ve oluşan her türlü vergi, harç vs... gideri karşılamak zorundadır. 
  • DDP teslim şekli satıcının ithalat işlemlerini gerçekleştiremeyeceği durumlarda kullanılmamalıdır. Eğer taraflar ithalat işlemlerinden alıcının sorumlu olmasını arzu ediyorlarsa bu durumda DDU terimi kullanılmalıdır.
  • DDP teslim şekli her çeşit taşımalarda kullanılabilen bir ticari terimdir.

DDP- Gümrük Resmi Ödenmiş Olarak Teslim Şeklinde Satıcının Sorumlulukları:

  • Satıcı satış sözleşmesi kapsamına uygun olarak malları hazırlar.
  • Satıcı ihracat ile ilgili gümrük işlemlerini tamamlar oluşan giderleri karşılar. 
  • Satıcı üzerinde anlaşmaya varılan teslim noktasına kadar ürünlerin taşınması için taşıyıcı ile taşıma sözleşmesi düzenleyerek, varış noktasına kadar olan navlun bedelini öder. 
  • DDP teslim şeklinde ithalat gümrük işlemlerini gerçekleştirmek ve her türlü oluşan vergiyi ödemek satıcının görevidir. 
  • Satıcının DDP teslim şeklinde nakliye sigortası için bir sorumluluğu bulunmamaktadır. 
  • Satıcı, üzerinde uzlaşılan teslimat noktasında malları varış aracından boşaltmaksızın alıcının emrine hazır bulundurmakla teslim görevini yerine getirmektedir. Bu noktadan itibaren meydana gelebilecek tüm masraf ve riskler alıcıya ait olmaktadır. 
  • Satıcının bir diğer yükümlülüğü de yüklemenin gerçekleştiğini ve malların belirlenen teslim noktasına doğru yola çıktığını alıcıya bildirmektir. 
  • Düzenlenen taşıma belgesini ve gerekli diğer belgeleri ödeme şeklini de dikkate alarak alıcıya gönderir.
DDP- Gümrük Resmi Ödenmiş Olarak Teslim Şeklinde Alıcının Sorumlulukları:

  • Alıcının ilk sorumluluğu tüm diğer teslim şekillerinde olduğu gibi satış sözleşmesi maddelerine uygun olarak mal bedelini ödemekle başlamaktadır.
  • Alıcı, kendisine DDP teslim şekline uygun olarak yapılan mal teslimini kabul etmek zorundadır. Mallar kendisine teslim edildikten sonra oluşan maliyetleri karşılamak zorundadır. 
  • Alıcı herhangi bir sorumluluğu olmamasına rağmen, taşımaya ilişkin bir nakliye sigortasını kendi risk ve sorumluluğunda, masraflarını karşılamak yolu ile yaptırabilir.
Bu yazının tüm hakları www.akreditif.biz.tr yasal sahiplerine aittir. Yazının izinsiz kopyalanması ve/veya herhangi bir iletişim vasıtası ile yayınlanması durumunda izlenecek yasal süreçlerle ilgili olarak www.akreditif.biz.tr hakları saklıdır.

4 Kasım 2009 Çarşamba

DDU- Gümrük Resmi Ödenmemiş Olarak Teslim

DDU- Gümrük Resmi Ödenmemiş Olarak Teslim başlıklı yazımızın güncel versiyonuna www.disticaret.biz.tr adresinden ulaşabilirsiniz..


DDU ( Delivered Duty Unpaid) Gümrük Resmi Ödenmemiş Olarak Teslim (varış yeri... olarak belirtilmek suretiyle ) teslim şekli incoterms 2000 versiyonunda D grubu teslim şekilleri içerisinde yer alan 5 ticari terimden birisidir.

DDU-Gümrük Resmi Ödenmemiş Olarak Teslim Şeklinin Özellikleri:

  • DDU teslim şeklinde, satıcı malları, daha önceden kararlaştırılan teslimat adresinde, ithalat işlemleri yapılmamış olarak ve malları varış yerine getiren araçtan boşaltmadan alıcının emrine hazır bulundurmakla teslim yükümlülüğünü yerine getirmektedir.
  • DDU teslim şeklinde ithalat gümrük işlemlerini alıcı yerine getirmek ve oluşan her türlü vergi, harç vs... gideri karşılamak zorundadır. 
  • Eğer taraflar ithalat gümrük işlemlerini de satıcının gerçekleştirmesini amaçlıyorlar ise bunu satış sözleşmesinde açıkça belirtmelidirler. 
  • DDU teslim şekli her çeşit taşımalarda kullanılabilen bir ticari terimdir.
DDU- Gümrük Resmi Ödenmemiş Olarak Teslim Şeklinde Satıcının Sorumlulukları:

  • Satıcı satış sözleşmesi kapsamına uygun olarak malları hazırlar.
  • Satıcı ihracat ile ilgili gümrük işlemlerini tamamlar oluşan giderleri karşılar. 
  • Satıcı üzerinde anlaşmaya varılan teslim noktasına kadar ürünlerin taşınması için taşıyıcı ile taşıma sözleşmesi düzenleyerek, varış noktasına kadar olan navlun bedelini öder. 
  • Satıcının DDU teslim şeklinde nakliye sigortası için bir sorumluluğu bulunmamaktadır. 
  • Satıcı, üzerinde uzlaşılan teslimat noktasında malları varış aracından boşaltmaksızın alıcının emrine hazır bulundurmakla teslim görevini yerine getirmektedir. Bu noktadan itibaren meydana gelebilecek tüm masraf ve riskler alıcıya ait olmaktadır. 
  • Satıcının bir diğer yükümlülüğü de yüklemenin gerçekleştiğini ve malların belirlenen teslim noktasına doğru yola çıktığını alıcıya bildirmektir. 
  • Düzenlenen taşıma belgesini ve gerekli diğer belgeleri ödeme şeklini de dikkate alarak alıcıya gönderir.
DDU- Gümrük Resmi Ödenmemiş Olarak Teslim Şeklinde Alıcının Sorumlulukları:

  • Alıcının ilk sorumluluğu tüm diğer teslim şekillerinde olduğu gibi satış sözleşmesi maddelerine uygun olarak mal bedelini ödemekle başlamaktadır.
  • İthalat işlemlerini yapmak, gümrük belgelerini düzenlemek ve gümrük işlemleri sırasında oluşan vergi ve harçları ödemek DDU teslim şeklinde alıcıya aittir. 
  • Alıcı, mallar kendisine DDU teslim şeklinde öngörüldüğü üzere yapılan teslimi kabul etmek zorundadır. Mallar kendisine teslim edildikten sonra oluşan maliyetleri karşılamak zorundadır. 
  • Alıcı herhangi bir sorumluluğu olmamasına rağmen, taşımaya ilişkin bir nakliye sigortasını kendi risk ve sorumluluğunda, masraflarını karşılamak yolu ile yaptırabilir.
Bu yazının tüm hakları www.akreditif.biz.tr yasal sahiplerine aittir. Yazının izinsiz kopyalanması ve/veya herhangi bir iletişim vasıtası ile yayınlanması durumunda izlenecek yasal süreçlerle ilgili olarak www.akreditif.biz.tr hakları saklıdır.

3 Kasım 2009 Salı

DEQ-RIHTIMDA TESLİM

DEQ-Rıhtımda Teslim başlıklı yazı www.akreditif.biz.tr nin katkıları ile hazırlanmıştır ve alınan izin ile yayınlanmıştır.
DEQ (Delivered Ex Quay) Rıhtımda Teslim (varış limanı... olarak belirtilmek suretiyle ) teslim şekli incoterms 2000 versiyonunda D grubu teslim şekilleri içerisinde yer alan 5 ticari terimden birisidir.

DEQ-Rıhtımda Teslim Şeklinin Özellikleri :

  • DEQ teslim şeklinde, satıcı malları, daha önceden kararlaştırılan limanda, rıhtım üzerinde ve ihracat gümrük işlemleri yapılmış fakat ithalat gümrük işlemleri yapılmamış olarak alıcının emrine hazır bulundurmasıyla teslim sorumluluğunu tamamlamaktadır.
  • DEQ teslim şeklinde ithalat gümrük işlemlerini alıcı yerine getirmek zorundadır. Bu uygulama daha önceki incoterms versiyonlarının tamamen tersi bir uygulamadır. Daha önceki incoterms versiyonlarında örneğin incoterms 1990 vs.. DEQ teslim şeklinde ithalat gümrük işlemlerini yapmak satıcının sorumluluğunda olmaktaydı.
  • Eğer taraflar ithalat gümrük işlemlerini satıcının gerçekleştirmesini amaçlıyorlar ise bunu satış sözleşmesinde açıkça belirtmelidirler.
  • DEQ teslim şekli sadece denizyolu taşımalarında veya son taşıyıcı aracın bir deniz yolu aracı olan multimodal taşımalarda kullanılan bir ticari terimdir.
DEQ-Rıhtımda Teslim Şeklinde Satıcının Sorumlulukları:

  • Satıcı satış sözleşmesi kapsamına uygun olarak malları hazırlar.
  • Satıcı ihracat ile ilgili gümrük işlemlerini tamamlar oluşan giderleri karşılar.
  • Satıcı üzerinde anlaşmaya varılan teslim noktasına kadar ürünlerin taşınması için taşıyıcı ile taşıma sözleşmesi düzenleyerek, varış limanına kadar olan navlun bedelini öder. 
  • Satıcının DEQ teslim şeklinde nakliye sigortası için bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
  • Satıcı, üzerinde uzlaşılan zamanda ve limanda malları gemiden boşaltarak rıhtım üzerinde alıcının emrine hazır bulundurmakla teslim görevini yerine getirmektedir. Bu noktadan itibaren meydana gelebilecek tüm masraf ve riskler alıcıya ait olmaktadır.
  • Satıcının bir diğer yükümlülüğü de yüklemenin gerçekleştiğini ve malların belirlenen teslim noktasına doğru yola çıktığını alıcıya bildirmektir.
  • Düzenlenen taşıma belgesini ve gerekli diğer belgeleri ödeme şeklini de dikkate alarak alıcıya gönderir.
DEQ-Rıhtımda Teslim Şeklinde Alıcının Sorumlulukları:

  • Alıcının ilk sorumluluğu tüm diğer teslim şekillerinde olduğu gibi satış sözleşmesi maddelerine uygun olarak mal bedelini ödemekle başlamaktadır.
  • İthalat işlemlerini yapmak, gümrük belgelerini düzenlemek ve gümrük işlemleri sırasında oluşan vergi ve harçları ödemek DEQ teslim şeklinde alıcıya aittir. 
  • Alıcı, mallar kendisine DEQ teslim şeklinde öngörüldüğü üzere yapılan teslimi kabul etmek zorundadır. Mallar kendisine teslim edildikten sonra oluşan maliyetleri karşılamak zorundadır. 
  • Alıcı herhangi bir sorumluluğu olmamasına rağmen, taşımaya ilişkin bir nakliye sigortasını kendi risk ve sorumluluğunda, masraflarını karşılamak yolu ile yaptırabilir.
Bu yazının tüm hakları www.akreditif.biz.tr yasal sahiplerine aittir. Yazının izinsiz kopyalanması ve/veya herhangi bir iletişim vasıtası ile yayınlanması durumunda izlenecek yasal süreçlerle ilgili olarak www.akreditif.biz.tr hakları saklıdır.

2 Kasım 2009 Pazartesi

DES-Gemide Teslim

DES-Gemide Teslim başlıklı yazı www.akreditif.biz.tr nin katkıları ile hazırlanmıştır ve alınan izin ile yayınlanmıştır.

DES(Delivered Ex Ship) Gemide Teslim (varış yeri... olarak belirtilmek suretiyle ) teslim şekli incoterms 2000 versiyonunda D grubu teslim şekilleri içerisinde yer alan 5 ticari terimden birisidir.

DES-Gemide Teslim Şeklinin Özellikleri :

  • DES teslim şeklinde, satıcı malları, daha önceden kararlaştırılan limanda, gemi bordasında ve ihracat gümrük işlemleri yapılmış fakat ithalat gümrük işlemleri yapılmamış olarak alıcının emrine hazır bulundurmasıyla teslim sorumluluğunu tamamlamaktadır.
  • Malların gemiden boşaltılmasına ait riskler DES teslim şeklinde alıcının üzerindedir. Eğer taraflar satıcının varış limanında malları gemiden boşaltmasını öngörüyorlar ise bu duruma DEQ teslim şeklini kullanmaları daha faydalı olacaktır. 
  • DES teslim şekli sadece denizyolu taşımalarında kullanılan bir ticari terimdir.

DES-Gemide Teslim Şeklinde Satıcının Sorumlulukları:

  • Satıcı satış sözleşmesi kapsamına uygun olarak malları hazırlar.
  • Satıcı ihracat ile ilgili gümrük işlemlerini tamamlar oluşan giderleri karşılar.
  • Satıcı üzerinde anlaşmaya varılan teslim noktasına kadar ürünlerin taşınması için taşıyıcı ile taşıma sözleşmesi düzenleyerek, varış limanına kadar olan navlun bedelini öder. 
  • Satıcının DES teslim şeklinde nakliye sigortası için bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
  • Satıcı, üzerinde uzlaşılan zamanda ve limanda malları o noktaya ulaştıran gemiden boşaltmadan alıcının emrine hazır bulundurmakla teslim görevini yerine getirmektedir. Bu noktadan itibaren meydana gelebilecek tüm masraf ve riskler alıcıya ait olmaktadır.
  • Satıcının bir diğer yükümlülüğü de yüklemenin gerçekleştiğini ve malların belirlenen teslim noktasına doğru yola çıktığını alıcıya bildirmektir.
  • Düzenlenen taşıma belgesini ve gerekli diğer belgeleri ödeme şeklini de dikkate alarak alıcıya gönderir.
DES-Gemide Teslim Şeklinde Alıcının Sorumlulukları:

  • Alıcının ilk sorumluluğu tüm diğer teslim şekillerinde olduğu gibi satış sözleşmesi maddelerine uygun olarak mal bedelini ödemekle başlamaktadır.
  • İthalat işlemlerini yapmak, gümrük belgelerini düzenlemek ve gümrük işlemleri sırasında oluşan vergi ve harçları ödemek DES teslim şeklinde alıcıya aittir. 
  • Alıcı, mallar kendisine DES teslim şeklinde öngörüldüğü üzere yapılan teslimi kabul etmek zorundadır. Mallar kendisine teslim edildikten sonra oluşan maliyetleri karşılamak zorundadır. 
  • Malları teslim limanına kadar getiren gemiden boşaltmak da alıcının sorumluluğundadır. 
  • Alıcı herhangi bir sorumluluğu olmamasına rağmen, taşımaya ilişkin bir nakliye sigortasını kendi risk ve sorumluluğunda, masraflarını karşılamak yolu ile yaptırabilir.
Bu yazının tüm hakları www.akreditif.biz.tr yasal sahiplerine aittir. Yazının izinsiz kopyalanması ve/veya herhangi bir iletişim vasıtası ile yayınlanması durumunda izlenecek yasal süreçlerle ilgili olarak www.akreditif.biz.tr hakları saklıdır.

1 Kasım 2009 Pazar

DAF-Sınırda Teslim

DAF-Sınırda Teslim başlıklı yazı www.akreditif.biz.tr nin katkıları ile hazırlanmıştır ve alınan izin ile yayınlanmıştır.

DAF (Delivered At Frontier) Sınırda Teslim (... olarak belirtilen yerde ) teslim şekli incoterms 2000 versiyonunda D grubu teslim şekilleri içerisinde yer alan 5 ticari terimden birisidir.

DAF-Sınırda Teslim Şeklinin Özellikleri :


  • DAF teslim şeklinde, satıcı malları, ihracat gümrük işlemleri yapılmış olarak, daha önceden tespit edilen sınırda ve her halükarda tespit edilen sınırın diğer yakasındaki gümrük sahasına girmeden önce, o noktaya kadar taşımanın yapılmış olduğu araçtan ürünleri boşaltmadan, ithalatçının emrine hazır bulundurmakla teslim sorumluluğunu yerine getirmektedir.
  • DAF teslim şeklinde tanımlanan "sınır" kelimesi ihraç ülkesi sınırı dahil pek çok manada kullanılabileceği için mutlaka satış sözleşmesinde net olarak tanımlanmalıdır. 
  • DAF teslim şekli tüm taşıma yöntemleri için kullanılabilmektedir.
DAF-Sınırda Teslim Şeklinde Satıcının Sorumlulukları:
  • Satıcı satış sözleşmesi kapsamına uygun olarak malları hazırlar.
  • Satıcı ihracat ile ilgili gümrük işlemlerini tamamlar oluşan giderleri karşılar.
  • Satıcı üzerinde anlaşmaya varılan teslim noktasına kadar ürünlerin taşınması için taşıyıcı ile taşıma sözleşmesi düzenleyerek, varış yerine kadar olan navlun bedelini öder. 
  • Satıcının DAF teslim şeklinde sigorta için bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
  • Satıcının üzerinde anlaşılan zamanda ve sınır noktasında malları o noktaya ulaştıran araçtan boşaltmadan alıcının emrine hazır bulundurmakla teslim görevini yerine getirmektedir. Bu noktadan itibaren meydana gelebilecek tüm masraf ve riskler alıcıya ait olmaktadır.
  • Satıcının bir diğer yükümlülüğü de yüklemenin gerçekleştiğini ve malların belirlenen teslim noktasına doğru yola çıktığını alıcıya bildirmektir.
Düzenlenen taşıma belgesini ve gerekli diğer belgeleri ödeme şeklini de dikkate alarak alıcıya gönderir.

DAF-Sınırda Teslim Şeklinde Alıcının Sorumlulukları:

  • Alıcının ilk sorumluluğu tüm diğer teslim şekillerinde olduğu gibi satış sözleşmesi maddelerine uygun olarak mal bedelini ödemekle başlamaktadır.
  • İthalat işlemlerini yapmak, gümrük belgelerini düzenlemek ve gümrük işlemleri sırasında oluşan vergi ve harçları ödemek DAF teslim şeklinde alıcıya aittir. 
  • Alıcı, mallar kendisine teslim edildikten sonra oluşan maliyetleri karşılamak zorundadır. Malları teslim noktasına kadar getiren araçtan boşaltmak da alıcının sorumluluğundadır. 
  • Alıcı herhangi bir sorumluluğu olmamasına rağmen, taşımaya ilişkin bir nakliye sigortasını kendi risk ve sorumluluğunda, masraflarını karşılamak yolu ile yaptırabilir.
Bu yazının tüm hakları www.akreditif.biz.tr yasal sahiplerine aittir. Yazının izinsiz kopyalanması ve/veya herhangi bir iletişim vasıtası ile yayınlanması durumunda izlenecek yasal süreçlerle ilgili olarak www.akreditif.biz.tr hakları saklıdır.

CIP-Taşıma ve Sigorta Bedeli Ödenmiş Olarak Teslim

CIP-Taşıma ve Sigorta Bedeli Ödenmiş Olarak Teslim başlıklı yazımızın güncel versiyonuna www.disticaret.biz.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

CIP (Carriage and Insurance paid to...) Taşıma ve Sigorta Bedeli Ödenmiş Olarak Teslim (varış yeri ... olarak belirtilmek suretiyle) teslim şekli incoterms 2000 versiyonunda C grubu teslim şekilleri içerisinde yer alan 4 ticari terimden birisidir.

CIP-Taşıma ve Sigorta Bedeli Ödenmiş Olarak Teslim Şeklinin Özellikleri :

  • CIP teslim şeklinde, satıcı malları kendi belirleyeceği taşıyıcının aracına aktarması ile beraber teslim sorumluluğunu yerine getirmiş olmaktadır. Eğer birden fazla taşıyıcı araç söz konusu ise satıcının teslime ilişkin sorumluluğu ilk taşıyıcı araca yüklemenin yapılması ile son bulmaktadır.
  • Taşıyıcının seçimi, taşıma sözleşmesinin yapılması ve varış noktasına kadar navlunun ödenmesi satıcının gerçekleştirmesi gereken sorumluluklardır. 
  • CIP teslim şeklinde satıcı ayrıca taşıma süresince oluşacak hasarlara karşı bir nakliye sigortası da yaptırmakla mükelleftir. 
  • CIP teslim şekli tüm taşıma yöntemleri için kullanılabilmektedir. Ayrıca taşıma için birden fazla taşıma şeklinin (multimodal transport) kullanılması gereken durumlarda da kullanılabilinmektedir.
CIP-Taşıma ve Sigorta Bedeli Ödenmiş Olarak Teslim Şeklinde Satıcının Sorumlulukları:

  • Satıcı satış sözleşmesi kapsamına uygun olarak malları hazırlar.
  • Satıcı ihracat ile ilgili gümrük işlemlerini tamamlar oluşan giderleri karşılar.
  • Satıcı taşıma acentası ile anlaşmaya vararak varış yerine kadar olan navlun bedelini öder. 
  • Satıcı minimum tutarda nakliye sigortası yapmakla mükelleftir. Eğer satış sözleşmesinde aksine bir hüküm yoksa yapılması gereken sigorta minumum satış bedelinin %110'unu kapsayacak tutarda olacaktır. 
  • Satıcının mallara ilişkin teslim görevi malların taşıyıcının aracına yüklenmesi ile beraber sona ermektedir. Bu noktadan itibaren navlun ve sigorta haricinde meydana gelebilecek tüm masraf ve riskler alıcıya ait olmaktadır.
  • Satıcının bir diğer yükümlülüğü de yüklemenin gerçekleştiğini ve muhtemel varış tarihini alıcıya bildirmektir.
  • Düzenlenen taşıma belgesini ve gerekli diğer belgeleri ödeme şeklini de dikkate alarak alıcıya gönderir.
CIP-Taşıma ve Sigorta Bedeli Ödenmiş Olarak Teslim Şeklinde Alıcının Sorumlulukları:

  • Alıcının ilk sorumluluğu tüm diğer teslim şekillerinde olduğu gibi satış sözleşmesi maddelerine uygun olarak mal bedelini ödemekle başlamaktadır.
  • İthalat işlemlerini yapmak, gümrük belgelerini düzenlemek ve gümrük işlemleri sırasında oluşan vergi ve harçları ödemek CIP teslim şeklinde alıcıya aittir. 
  • Alıcı, eğer taşıma sözleşmesinde varış noktasında boşaltma masrafları ve liman ücretleri kendi üzerine gözüküyorsa bu masrafları ödeyip gecikmeksizin malı teslim almalıdır. 
  • Taşıma boyunca malla ilgili olarak yapılmış olan navlun ve nakliye sigortası dışındaki bütün masrafları ödemek alıcının sorumluluğu altındadır. 
  • Alıcı satıcının yaptırmış olduğu nakliye sigortasından daha kapsamlı bir nakliye sigortasını kendi risk ve sorumluluğunda masraflarını karşılamak yolu ile yaptırabilir.
CIP Izmir Incoterms 2000 , CIP İstanbul Incoterms 2000 , CIP Bursa Incoterms 2000 , CIP NEWYORK Incoterms 2000

Bu yazının tüm hakları www.akreditif.biz.tr yasal sahiplerine aittir. Yazının izinsiz kopyalanması ve/veya herhangi bir iletişim vasıtası ile yayınlanması durumunda izlenecek yasal süreçlerle ilgili olarak www.akreditif.biz.tr hakları saklıdır.